Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Aggressiva barn på grund av våldsamma datorspel?: En litteraturstudie
Ersta Sköndal University College, Department of Social Sciences.
2016 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesisAlternative title
Aggressive children due to violent computer games? : A literature review (English)
Abstract [sv]

Att spela datorspel är för många barn en rolig och populär sysselsättning och det finns olika sorters spel som barnen spelar. Många barn spelar våldsamma datorspel vilket har uppmärksammats i skolor. De har observerat att barn som spelat våldsamma datorspel lekt på ett aggressivt och våldsamt sätt på skolgården. Inom forskningen har också sambandet mellan våldsamma datorspel och barn observerats och det har genomförts mycket forskning inom området för att utröna om barn som spelar våldsamma datorspel blir mer aggressiva och våldsamma av att spela dessa spel. Forskningen på området är däremot motstridig huruvida barn som spelar våldsamma datorspel blir mer aggressiva och våldsamma. Studiens syfte är att undersöka vad det finns för stöd i forskning som talar för eller emot att barn som spelar våldsamma datorspel blir aggressiva och våldsamma och varför forskningen är motstridig på området. Resultatet i studien är att när endast sambandet våldsamma datorspel och aggressivitet mäts tenderar sambandet att vara starkare, att barn som spelar våldsamma datorspel också uppvisar högre nivåer av aggression. Det som talar emot att barn som spelar våldsamma datorspel uppvisar högre aggressionsnivåer är att när andra bakgrundsvariabler beaktas tenderar sambandet mellan våldsamma datorspel och aggressionsnivåer hos barn att minska eller försvinna. Hur aggressionsbegreppet tolkas och att vissa forskare bedriver en forskning som visar ett samband med att barn blir mer våldsamma utav att spela våldsamma datorspel och forskare som visar på motsatsen är anledningar till att forskningen är motstridig på området.

Abstract [en]

Playing computergames is to many children a fun and popular hobby and there are various kinds of games that children play. Many children play violent computergames which has attracted attention in schools. They have observed that children who played violent computergames played in an aggressive and violent manner in the schoolyard. Within science the connection between violent computergames and children has been observed and there has been much research in the field to find out if children who plays violent computergames becomes more aggressive and violent when they play these games. Research on the other hand is contradictory whether children who play violent computergames becomes more aggressive and violent. Purpose of the study is to investigate what are the support for in research who speaks for or against that children who plays violent computergames becomes aggressive and violent and why research is contradictory in this area. The result in the study is when only the connection between violent computergames and aggressiveness is measured the connection seems to be stronger that children who plays violent computergames also exhibit higher levels of aggression. What speaks against that children who plays violent computergames exhibit higher aggression levels is that when other background variables is considered the connection between violent computergames and aggression seems to decrease or disappear. How the term aggression is interpreted and that some scientist conducts research that shows a relation that children who plays violent computergames becomes more aggressive when playing these games and other scientists conducts research that shows the opposite are reasons that research are contradictionary in the area.

Place, publisher, year, edition, pages
2016. , 49 p.
Keyword [en]
Computer game violence, Kids, Media, Violent computer games, Violent video games
Keyword [sv]
Dataspelsvåld, Datorspelsvåld, Våldsamma datorspel, Ungar, Media
National Category
Social Work
Identifiers
URN: urn:nbn:se:esh:diva-5887OAI: oai:DiVA.org:esh-5887DiVA: diva2:1086426
Educational program
Socionomprogrammet 210 hp
Uppsok
Social and Behavioural Science, Law
Supervisors
Examiners
Available from: 2017-04-05 Created: 2017-04-03 Last updated: 2017-04-05Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(335 kB)38 downloads
File information
File name FULLTEXT02.pdfFile size 335 kBChecksum SHA-512
3ce174a36932d86aeda56011ed5e39a21927c06031c216718072a10efa94a65fb5f82a10aaaec3b83e175ea68bf9db1ad315f4cb114aa98061ad3ed1701b55b9
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
Department of Social Sciences
Social Work

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 38 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

Total: 68 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf